neděle 27. července 2014

Bleší trh/Friendly market/Mucha

Včerejší návštěva Prahy byla super kulturní! Po dlouhé době jsem se sešla se Simčou lady-limon.blogspot.cz a Kačkou a jako první jsme navštívily bleší trh na Tylově náměstí. Pořádá se jen v určité termíny a my zrovna jeden z nich náhodou zastihly. Spoustu úžasných pokladů! Nejvíce mě zaujaly staré fotografie ale přeci jen jsem zakotvila u knih. Ulovila jsem od Antoineho de Saint-Exuperyho dílo Moje planeta za 30 Kč! Ale o ní se více zmíním v jednom z dalších příspěvků o knihách. Od dubna mi v knihovně přibylo cca 75 knih. Hrůza! Na blešák se chystám i u nás v Č. Budějovicích, který se koná každou sobotu ráno. Jen nebejt líná a vstát.
Ten klobouk není na prodej! Sedí tam jeden starý pán, který se pořád schovával. Byl opravdu stylový s dlouhým vousem.


Další zastávkou byl Friendly market (vintage a retro oblečení a doplňky), kousek od Karlova mostu, který nás docela zklamal. Tak jsme se na něj těšily! Nakonec tam stálo cca 5 chabých stánků.
Ale smutek mě přešel na třetí zastávce! Pro mě asi ten nejlepší zážitek z celýho dne, možná v mým životě vůbec. A tou byla výstava Slovanské epopeje od A. Muchy. Všestranný výtvarník, kterého zbožňuji! Ve výtvarném umění obrovský vzor. Minulý rok jsem navštívila v Obecním domě výstavu jeho plakátů. Nezapomenutelný! Tohle léto se ještě chystám do Alšovy jihočeské galerie na Hluboké, kde je k vidění jeho raná tvorba až do konce září. Už se těším.


Tak zase příště Praho!


1 komentář:

  1. Bylo to tam úžasný, sice jsme měly jen 3 věci na plánu ale zničené jsme byly teda pořádně......super fotky !!! :-)

    OdpovědětVymazat